Oriola a WTCC Maldonadoja
Az autósport tele van elveszett tehetségekkel, akadnak akik az anyagiak hiányában nem jutnak el a csúcskategóriák valamelyike, akik nem a magfelelő döntést hozták a kellő pillanatban, és vannak akiket mentalitásuk miatt nem éri meg szerződtetni egy-egy csapatnak. Pepe Oriola az utóbbi kategóriába tartozik. A spanyol pilóta valóságos üstökösként robbant be a nemzetközi autósport világába, hiszen 16 évesen már a SEAT León Európa kupa résztvevője volt. Ahogy ment előre a 2010-es szezon egyre több pontot söpört be, hogy aztán az utolsó valenciai hétvégén a maximális pontszámot érje el, két győzelmének köszönhetően. 10-20 évvel idősebb pilóták ellen mutatta be, hogy sziporkázó tehetség. (A bajnoki címet szerző Wéber Gábor majd 25 évvel idősebb nála.)
2011-ben bemutatkozhatott a WTCC-ben, és finoman szólva sem vallott szégyent, céltudatos tanulóként egy futam kivételével valamennyi futamon végigment, és többször pontot is szerzett. Mikor 2012-ben kétszer si felállt a dobogóra, valamint fix pontszerzőnek számított egy két éves versenygéppel, a jövő világbajnokát láttuk benne. Az utolsó pillanatig harcban állt a Yokohoma kupáért, ám Makaóban bebizonyosodott, van még néhány gond ezzel a sráccal. Legnagyobb riválisa Michelisz Norbi mögött haladt a második futamon, amikor egyszerűen belepasszírozta a falba a magyar pilótát. (Norbi végül csak kisvilágbajnok lett.) Nem bírta a terhelést, vagy az agyára szállt le a lila köd, senki sem tudja, de az biztos, hogy nem kicsit rombolt a róla kialakított képen.Nem hiszem, hogy Mullert és Tarquinit kivéve volt olyan pilóta, akit ennyire utáltak volna a magyar szurkolók a sorozat történelmében, de tény, hogy ő kapta a legnagyobb füttykoncertet a 2013-as hungaroringi futamon. A tavalyi szezonjának eredményei között meglehetősen nagy az amplitúdó. A SEAT-tal remekelt, Marokkóban konkrétan minden idők legfiatalabb világbajnoki futamgyőztese lett, és nemegyszer mutatott be remek előzéseket a további futamokon. Amikor átült a Chevroletbe sokan úgy gondoltuk, ez lehet élete első nagy lehetősége, hiszen a gyorsasága megvan, az amerikai márka pedig a legerősebb volt az évben. Nem így történt, Termas kivételével általában a pontszerző helyeken ment, de még a dobogó is elérhetetlen volt a számára. Ám többről volt szó, mint holmi formaingadozásról.: A klasszis attól a legjobbak egyike, hogy érzésből vezet, nem erőlteti a dolgokat, nos Pepe úgy versenyzett, mint egy bika. Japánban tört zúzott, Makaóban pedig Thompsont úgy lökte ki, hogy azért minimum Stop and Go büntetés és pénzbüntetés járna. (Végül nem kapott semmit, és második lett.) Az ülések az idei évre egyre drágábbak lettek, így a szezon nélküle kezdődött. Úgy volt, hogy az Onyx istállónál vezet az Ázsiai futamokon, ám a projekt egyenlőre szünetel. Felmerült, hogy egy TC2-es autóval áll rajthoz, amikor derült égből villámcsapásként jött, hogy átveheti a sérült Borkovic helyét. Egyik felem ujjongott, mondván a legjobbak ellen mérkőzhet, míg a másik részem viszolygott, hiszen nem feledtem milyen ámokfutásokra képes. Ám ezzel a lehetőséggel sem tudott élni, csütörtök/pénteken összesen háromszor törte össze az autóját, és mivel a Chevrolet nem rendelkezik elegendő alkatrésszel, így nem is indulhat a futamon.Úgy gondoltam, 1 éve nem vezetett, végre lehiggad, erre tessék: még görcsösebben akarta a sikert. Egyenlőre ez lett volna az utolsó WTCC-s futama, hiszen édesapja "Pepe papa" egyik létrehozója a TC3-as bajnokságnak, amely nem titkoltam a világbajnokság konkurensévé szeretne válni. Viszont nagy probléma, hogy egyre inkább kérdéses, hogy jövőre elindul-e ez az új bajnokság, éppen ezért kellett volna most bizonyítania Oriolának, hátha valakinek megakad rajta a szeme, és esetleg (némi ellenszolgáltatásért) mégiscsak fel tud ajánlani neki egy szerződést. Legyünk őszinték: egy Oriola tehetségű pilótára szüksége van ennek a sorozatnak, de egy Oriola kaliberű idegbeteg állat módjára vezető emberre nincs!
Abszolút világbajnok kaliberű pilóta, ám mentálisan még messze nem elég érett. Ezek ellenére sem szabad lemondani róla, hiszen még mindig csak 20 éves, akinek még akár 25-30 éve is lehet a túraautózás világában.