F1-Aki soha nem kapja meg a nagy lehetőséget? Sergio Perez
Tegnap már leírtam véleményemet a Mclaren Perez válásról, ám az kimaradt, hogy ezzel az is elképzelhetővé válik, hogy a mexikói tehetség Timo Glock vagy Nick Heidfeld sorsára jut, vagyis nem lesz esélye igazán nagy csapatnál megmutatnia tehetségét.
Checho 1990 január 26-án született Guadalaharaban. Mivel álma megvalósítása szüleinek is nagyon fontos volt, így fiúkat Európába küldték pallérozódni. Természetesen gokarttal kezdett, majd 2005-ben a német Formula BMW-ben versenyzett. A 2006-os idényben az összetett 6. helyét szerezte. A 2006/2007-es idényben a mexikói csapat tartalékpilótája volt a szép emlékű A1 GP sorozatban, a szezon utolsó versenyhétvégéjén Kínában végre versenyben is kipróbálhatta magát, s első versenyén a 15. helyen célba is ért, s mindezt a mezőny legfiatalabb pilótájaként. A 2007-es szezonban a brit F3-as bajnokságban 14 győzelemmel megnyerte a National Class kategóriát, egy évvel később a "nagyok" között 4 sikerrel a z összetett 4. helyét sikerült megcsípnie. Ezután egyenes út vezetett számára a GP2-be, melynek ázsiai sorozatában a Campos Racing autóját vezethette. Kétszer győzött: Bahreinben és Katarban megnyerte a sprintversenyt, emellett Katarban az első futamon 2. helyet szerzett. A 2009-es szezonban már az Arden istálló autóját terelgethette. Az első néhány futamon nem igazán jött ki neki a lépés, első pontjait a silverstone-i hétvégén szerezte, mikor is 4. helyen futott célba. Az év során kétszer pezsgőzhetett a valenciai hétvégén előbb 2.-ként, majd 3.-ként intették le. Az idény végén a 12. helyen zárt. 2010-re az egyik legjobb csapat az Addax team ajánlott neki szerződést, s Sergio rászolgált a bizalomra. Bár a bajnoki címere nem volt esélye Maldonadoval szemben egyre jobb teljesítményt nyújtva végül az év végén 2.-ként zárt. 4 győzelmet aratott, olyan pályákon, mint Monaco, Silverstone, vagy mint a Hockenheimring. így októberben senkit sem ért meglepetésként, hogy a Sauber egyik pilótáját Sergio Pereznek hívják.
A 2011-es szezon előtt nem sok esélyt adtak arra, hogy Checho valamit is elér. Sokak szerint a GP2-es ezüstérem egy kifutott eredmény, s csak neves és gazdag mexikói szponzorainak köszönhette, hogy bemutatkozhatott a királykategóriában. Élete első f1-es futamát a 13. helyről kezdhette meg, s egy bokszkiállásának köszönhetően a 7. helyre tudta előreverekedni magát. [Megelőzte többek között csapattársát Kobayashit is]. Ám jött a feketeleves: a két Saubert kizárták a hátsó terelőszárnyak szabálytalansága miatt. Így élete első pontjait csak a spanyol futamon szerezte meg, mikor is 9.-ként intették le. Moacóban ismét remekelt, bejutott a Q3-ba,ám brutálisan nagy balesetet szenvedett. Ugyanott, ahol Karl Wendlinger 1994-ben ő is elveszítette uralmát autója felett, és kisodródott. Az ütközés következtében elveszítette eszméletét, s kórházba kellett szállítani. A másnapi versenyen természetesen nem engedték rajthoz állni. A kanadai nagydíjon a tervek szerint rajthoz állt volna, de mivel fájlalta a nyakát, így nem indulhatott. Végül az évtized versenyén Pedro de la Rosa helyettesítette, felejthetően. A brit nagydíjon nyújtotta legjobb teljesítményét a szezonban: 7. lett többek között Heidfeldet, Barrichellót és Michael Schumachert megelőzve! Az év vége felé egyre többször találkozhattunk nevével a pontszerzők között, s biztossá vállt szerződése a 2012-es esztendőre. Meg kell említeni még a szingapúri nagydíjat, ahol Michael Schumacher előtt ment, s a német legenda egyszerűen felöklelte. Az év végén 16. lett 14 megszerzett ponttal, ami nem rossz egy kezdőtől.
Magabiztosan várhatta tehát a 2012-es szezont, mely előtt már nem sokaknak volt kétsége aziránt, hogy egy roppant ambiciózus és tehetséges ifjú titánnal állnak szemben. Az évadnyitón szerezett 8. helyére nem sokan kapták fel a fejüket, ahogy a maláj időmérőn szerzett 9. pozíciójára sem. De ami másnap történt azután mindenki odafigyelt rá. Ahogy a futam elindult, szépen megbújt a mezőnyben, majd a heves esőzés miatt megszakították a versenyt. Ezután szemtanúi lehettünk egy mexikói srác esőtáncának. Előre tört, s 10 körrel a leintés előtt már a versenyben vezető Fernando Alonsot támadta, ám ekkor elfékezte magát, s berobogott a 2. helyen. Peter Sauber a futam után a könnyeivel küszködött, az egész világ a Sauber csodájáról beszélt, s sokan Felipe Massa lehetséges utódját látták benne. Ezután jött négy sikertelen futam, majd a kanadai időmérő, ahol a vesszőfutás tovább folytatódott, hiszen csak a 15. helyről várhatta a lámpák kialvását. A gumigyilkos futam azonban neki kedvezett, s nagyszerű stratégiájának köszönhetően az 5. helyig tört előre. De nem elégedett meg ezzel, előbb revánsot vett Alonson, majd Vettelt is megelőzte, így a dobogó alsó fokáról üdvözölhette rajongóit. Valenciában hála Maldonado ámokfutásának ismét két ponttal gazdagíthatta gyűjteményét, ám a harcias venezuelai következő áldozata Silverstoneban pont ő volt. A Hockenheimringen egy büntetés miatt csak a 17. helyről startolt ám nagyszerű versenyzéssel a 6. helyen futott célba. Jenson Button ezután nyilatkozta azt, hogy hősünknek rá kellene jönnie, hogy a versenyt nem az első kanyarban kell megnyerni. A magyar hétvégét ismét végigszenvedte, a belga hétvégén viszont remekelt: az 5. helyről indult. Mindenki egy újabb Sauber csodára számított, ám az idény két rossz fiúja [Grosjean és Maldonado] által okozott tömegkarambol az ő kiesését is eredményezte. Az olasz hétvége azonban megint róla szólt., na nem az edzés ott még csak be sem jutott a Q3-ba, hanem a verseny. Gyorsaságának, és taktikájának köszönhetően ismét a mezőny egyik leggyorsabbja volt, s sorra kúszott előre. A verseny fénypontjaként néhány körön belül előzte meg Massát, majd Alonsot is, de úgy mintha a Ferrarisok csak álltak volna. A versenyben vezető Hamiltonnál is gyorsabb volt, de támadni már nem tudta, így ismét 2. lett. 3 dobogója egy középcsapattal meghozta számára a nagy lehetőséget: még a hétvégén bejelentették, hogy az idei évtől már a Mclarent szolgálja. Utolsó pontját Szingapúrban szerezte, ahol a 10. helyen ért célba. A következő 5 futamon ugyan nem szerzett pontot, de mindenki várta mire megy majd egy topcsapatnál.
Nagy kár, hogy a Mclaren az idei évre elveszítette ezt a státuszt Az idei évben a wookingiak a tavalyi Sauber szintjén állnak, hiába van két nagyszerű pilótájuk néha még a pontszerzésről is lemaradnak, dobogóról pedig nem is álmodhatnak. A "Sergio Perez menesztéséről" nevű bejegyzésemben már kiveséztem Checho idei eredményeit, s elmondtam a véleményemet, úgyhogy ezt most itt nem fogom megtenni. Még mindig érthetetlenül állok a döntés előtt, s ebben a hitemben a mai amerikai időmérő is megerősített. Hogy mi lesz vele jövőre, azt valószínű még ő maga sem tudja, jellemző a csapat mentalitására, hogy a bejelentés előtt 2 nappal mondták el neki, hogy nem számítanak szolgálataira. Emlegetik a Force Indiát, a Saubert, vagy a Lotust majd meglátjuk, egy biztos ha jövőre ülés nélkül marad egy nagy tehetséggel lesz szegényebb az F1.