25 év alatti vagy, ne nézd a Formula1-et
Az, hogy Bernie Ecclestone a legvadabb kapitalisták egyike, évtizedek óta tárgyszerű tény. Ő az az ember akinek nem számít, hogy valaki fehért, sárga, vagy fekete, ő csak egy színt lát a zöldet. Az elmúlt években volt már néhány húzós megnyilvánulása, a sportággal kapcsolatban, ám most túllőtt a célon. Idáig csak olyan infantilis dolgokat motyogott, hogy ha tehetné az egész F1-et Ázsiába importálná, hogy melyik pilóta vébécíme tenne jobb hatást a Forma1 nézőire, vagy megállapította a tényt, hogy Senna halála jót tett a száguldó cirkusznak. Ezeken a megnyilvánulásain is felháborodtak egy pár millióan, ám most a sportág nézőseregének jelentős részét sikerült magára haragítania. Elmondása alapján az "új generációra (10-25 év közöttiek) nincs szüksége az F1-nek, hiszen ővelük nem lehet mit kezdeni a reklámokat illetően, mivel nincs lehetőségük a reklámozott termékek megvételére. Az F1 mindenható ura továbbá azt sem érti, mi értelme van a közösségi médiák (Facebook, Twitter, Instagram) bevonására az általa birtokolt cirkuszban. Most lehetne azt a közhelyet puffdogtani, hogy ezeket az oldalakat nemcsak a fent említett korosztályok használják, hanem szinte minden második ember, akik így tudnak értesülni kedvenc sportáguk aktuális történéseiről. Az, hogy ő ezeket száműzte az életéből az ő baja, ezzel bizonyította, hogy eljárt felette az idő, de ahhoz semmi joga sincs, hogy egy egész nemzedéke leszóljon, mondván "Nem vagyunk fizetőképesek."
Nyilatkozatában megemlítette, hogy a fiatalok nem kötnek szerződést az egyik hirdető bankkal, valamint nem fognak Rolexet vásárolni a hirdetések hatására. Az F1-ben hirdető cégek 65-70 százaléka olyan termékeket reklámoz, amelyek megfizethető nemcsak az átlagpolgár, de még a zsebpénzzel rendelkező tinédzser számára is. Az pedig, hogy pont a Rolex óráit említette meg, enyhén nonszensz, valószínűsítem a sportág nézőinek jelentős többsége nem engedhet meg magának egy ilyen minőségű karórát. Azzal, hogy a svájci cég óráit említett nemcsak azt nyilatkozta ki, hogy a fiatal nézőkre nincs szüksége, hanem a munkásosztály képviselőire sem. Olyan, mintha ezzel a burzsuj öntudattal egyszerre szólt volna be a generációnknak, a munkásoknak, vagy az versenyeket az utcai kivetítőkön/tévéken követő mélyszegénységben élő Latin amerikaiaknak, mondván "Nincs pénzed, ne nézd a Forma1-et".
Ezzel a nyilatkozattal kimutatta a (mű)fog fehérjét, hiszen mondatai hasonlóan csengenek, mint az 'Akinek nincs semmije, az annyit is ér!" vagy a "Ha 30 évesen nincs Rolex órád, akkor egy senki vagy" jellegű kijelentésekhez.
Mint már említettem, eljárt felette az idő, ideje lenne leváltani, vagy kivárni még elhagyja az árnyékvilágot, és egy dinamikus vezetőt megtenni az F1 urává. (Kérdés, hol találnak még egy ilyen kaliberű "gengsztert".)