F1:Sergio Perez menesztéséről

Sergio Perez szolgálataira a 2014-es idénytől már nem számít a Mclaren. Amikor ezt a hírt olvastam, nem akartam hinni a fülemnek, hogyan lehet ez, mit csinált Perez ami miatt ilyen korán útilaput kötnek a talpára. A Mclaren az elmúlt 15 évben egyetlenegyszer vállt meg pilótától egy év szolgálat után, persze ő a világ minden kincséért sem maradt volna Hamilton mellett.

[Természetesen Alonsoról beszélek]. A Mclaren amúgy is a tradícióihoz méltatlan évet teljesít, s a mexikói nem feltétlenül lógott ki a csapatból. Persze Sergio esete nem egyedülálló: 1993 és 1995 között nem volt olyan pilóta, akit az év elején szerződtettek, s lehetősége lett volna még egy idényben a wookingiak kocsijába beülni. Az IndyCarból áthozott Michael Andretti teljes katasztrófa volt, olyan anyagi hátrányt talán egy pilóta sem jelentett még F1-es csapatnak mint ő. "Az örök vesztes"Martin Brundle ugyan egyszer felállhatott a dobogóra, de Hakinennel szemben semmi esélye nem volt. A következő évben aztán jött a csalódások csalódása: a legendás Nigel Mansell. a brit [fogatlan] oroszlánt már a tesztek során sem zárták szívükbe Wookingban [Egyszerűen nem fért bele az autóba!], aztán az első két futamot ki is hagyta. Aztán amikor visszatért, mindenki sóhajtott egyet.Az egykori bajnok ritka demotiváltan versenyzett azon a két hétvégén amelyen a piros-fehér versenygépet terelgette. Igen csak két hétvégét teljesített, mert a spanyol nagydíjról való kiesése után elkönyvelhette az egyik legdicstelenebb visszavonulását, amit ez a sport megélt.  A helyére visszaülő Mark Blundell ugyan stabil TOP10-es versenyző volt, de esélye sem volt, sem a dobogóra, "sem megszorítani a repülő finnt." Azóta eltelt 18 év, s a Mclaren ugyan nem tudta megismételni azt a dominanciát,, amit a 80-as években, és 90-es évek végén, de minden évben a világbajnoki győzelem egyik legfőbb várományosa volt.[ Még 2004-ben és 2009-ben is összekapták magukat a szezon végére], egészen 2012-ig.

Amikor bejelentették, hogy Perez veszi át  a csapattal szinte összenőtt Hamilton helyét, mondván: Itt ez a villámgyors srác aki a középszerű Saubert vitte háromszor dobogóra lehetetlen helyzetből, s most egy topcsapatnál mutathatja meg mit tud. Sokan köztük én is úgy számoltak, hogy a győzelemért fog csatázni, de a dobogóra mindenképpen várományos lesz. Erre mi történt, már az első futamokon látszott, hogy nagy a baj, ám a szurkolók úgy gondolták, hogy a csorbát sikerül kiköszörülni legalább a szezon feléig. [Emlékezzünk csak 2005-ben és 2009-ben is csapnivaló szezonkezdet után lett a mezőny egyik legjobb autója az ezüstnyíl a szezon végére. Nem így történt sőt, ma már elkönyvelhetjük, hogy az MP4-28 az utóbbi 30 év Mclaren konstrukciója.  Lássuk csak az eredményeket: Ausztráliában a mexikói nem jutott be a Q3-ba. de a versenyen jól teljesített, s végül csak egy hellyel maradt el világbajnok csapatársától. Nem volt az a bemutatkozásnál amire számítottunk, de elintéztünk egy kézlegyintéssel, mondván első futama volt a csapatnál, nem ment rosszul, s legközelebb majd javít. A következő edzésen ugyan ismét kikapott Buttontól, de legalább a Q3-ba kerülés sem jelentett gondot, a másnap versenyen pedig a 9. helyen ért célba. Kínában nem sok minden jött össze, de a futamon jól ment s bizonyította, hogy agresszivitása nem ismer határt. A futamon egyébként Button 5. helye remény sugárt jelenthetett, de ez inkább a brit szívósságának volt köszönhető, mint a "nagyszerű" autónak. Sahirban ugyan megint alulmaradt az edzésen, de a versenyen bebizonyította, hogy számolni kell vele házon belül. A két Mclaren csatája a futam legszebb perceit tartogatta, s a mexikói egy nagyszerű, s erőszakos manőver után meg is tudta előzni csapattársát. Ez volt az első alkalom, hogy a pályán nyomatékosította, hogy nem tűri a második számú pilóta státuszát. Barcelonában az edzésen végre legyőzte Buttont, ám a versenyen fordult a kocka, s kénytelen volt riválisa mögött a célba futni. Monacóban a pályák pályáján ismét megvillantotta tehetségét, mikor is a 7. helyről várhatta a lámpák kialvását. A futamon azonban bebizonyosodott, hogy nem hazudtolja meg sem önmagát, sem latin vérmérsékletét, s 5 körrel a befejezés előtt kiesett. Kanadában ugyan mind az időmérőn, mind a futamon övé volt a gyorsabb ezüst nyíl, ám nem sokra ment vele, hiszen egyik Mclaren sem jutott be a Q3-ba, majd másnap egyikük sem szerezett pontot. Ezután a fekete hétvége után vállt világossá, hogy hiába vezeti az autót két nagyszerű pilóta valamit nagyon eltoltak Wookingban.  Silverstoneban az év legkaotikusabb futamán néhány körrel a vége előtt defektet kapott, amely könnyen járhatott volna egy hatalmas balesettel is. Csapattársának itt sem volt esélye pontot szerezni. A Nürburgringen Button  visszavágott, s mind az edzésen, mind a versenyen jóval előkelőbb helyen végzett, mint Sergio. A Hungaroringen viszont megint a mexikói volt előrébb a szombati nap után, ám csapattársa ezúttal is jobbnak bizonyult nála.Belgiumban ismét Button pillanatai következtek Perez meg sem tudta közelíteni csapattársa bravúrosnak számító 6. helyezését. [Döbbenetes kimondani, hogy egy ilyen múltú csapatnál a 6. hely bravúrnak számít.] Monzaban megint Perez bizonyult jobbnak az időmérőn, ám a 2009-es világbajnok megint jobbnak bizonyult nála a futamon. Szingapúrban végre megtört az átok, s végre mindkét autó pontot szerzett, ám Perez hiába támadta csapattársát megelőzni már nem tudta.  Korában már megint a megszokott volt a kép. A mexikói az időmérőn, a brit a versenyen volt a jobb. A suzukai volt az a hétvége, melyre Perez  a legkevésbé szívesen emlékezhet vissza, teljesen beleszürkült a mezőnybe. Az indiai futam azonban nem azonban úgy nézett ki fordulatot hoz majd csapaton belül: a mexikói nagyszerűen teljesítve beállította csapata idei legjobb helyezését, míg a brit bajnoknak esélye sem volt pontot szerezni.A csapaton belül Perez dominanciája és Button veszőfutása Abu Dhabiban tovább folytatódott. [9. illetve 12.hely] S ekkor megtörtént a bejelentés, mely szerint Kevin Magnussen váltja a Perezt 2014-től, a kis mexikói meg is fogadta, hogy a szezon utolsó két futamán immár csak önmagáért fog versenyezni, véleményem szerint mindenki így tenne a helyében.

Mint a felsorolt eredményekből is kiderül Perez teljesítménye nem marad el túl l jóval rutinosabb csapattársáétól, s a "mélyvíziben" is derekasan helytállt. Az, hogy Sergio nem tudta megmutatni mit tud valójában, az jóval inkább az autó hibája, mint az övé. jövője egyelőre bizonytalan, de nagyon valószínű, hogy ha látjuk is jövőre az f1-ben, akkor valószínű, hogy valamelyik középcsapat autójában találkozhatunk vele.

Címkék: SPORT