MotoGP klasszikusok: 2008 Assen
Amikor 2007 november 4.-én mesteri versenyzéssel Talmácsi Gábor megszerezte a magyar motorsport első világbajnoki címét, már tudta a következő évet még 125 köbcentiméteres géposztályban tölti el.
Nem titkoltan mindenki címvédést várt tőle, mondván a legjobb motor az övé, a legjobb csapat körülötte dolgozik, és előző évi nagy riválisai közül szinte mindenki egy osztállyal feljebb lépett. A téli tesztek eredményei, továbbá az a tudat, hogy Gábor a legújabb fejlesztésű Aprilliát kapta tovább erősítették vágyainkat. Ilyen tudattál várhatta mindenki a 2008-as szezonrajtot. Reményeink a katari időmérő után növekedtek, hiszen bajnokunk az első sorból várhatta a rajtot, a futamon azonban gondjai támadtak motorjával, így meg kellett elégednie a 12. hellyel. Semmi gond mondhattuk, hiszen technikai hiba mindenkit súlyt, és látszott, hogy Gábor és csapata versenyképes. amikor azonban Jerezben is megállt a motor, mindenkinek átfutott az agyán, hogy egy évvel korábban a legnagyobb esélyes Pasininak ugyanígy ment el az esélye a vb címre. A portugáliai 6. helyet is inkább rutinjának és versenyzői képességeinek köszönhette bajnokunk, mintsem masinájának, és ekkor már sokan el is vetették a címvédés lehetőségét. A kínai esőben szerzett harmadik hellyel táplált reményeinket a le mansi esőben történt bukás foszlatta szét: Talma az élen haladt, mikor 2 körrel a vége előtt saját hibájából elesett, így ismét csak 14. lett. Az ezt követő két dobogó bizakodásra adott okot, melyet a kiváló doningtoni időmérő tovább tetézett. Bár ne tette volna, élete legrosszabb versenyén Gábor már az első körben elesett. [Doningonban amúgy sem sikerült kiugró eredményt elérnie, nem is csoda, hogy utálja ezt a pályát.] A" tragédia" után a 7. helyen állt összetettben, és így érkezett meg Hollandiába, Assenbe.
Arra a versenypályára ahol a kezdetek óta minden évben rendeznek futamot, ahol csak a legjobbak tudnak győzni, és ahol maga is aratott már egy szenzációs győzelmet, még 2005-ben. Az időmérőn azonban tovább folytatódott az Aspar csapat vesszőfutása. Gadea a 9., Gábor pedig nagy nehezen pedig csak a 14. rajtpozíciót tudta megszerezni. Helyzetét tovább nehezítette, hogy az első sorból nagy riválisa rajtolhattak: Corsi, Smith, Olive és DiMeglio sorrendben. Ugyan a reggel warm uppot sikerült megnyernie, de csak egy pici reménysugár csillant fel a magyar szurkolók szemében. A mezőny borús időben várhatta a rajtot 2008. június 28-án szombaton. A rajtot Smith kapta el a legjobban mögötte Corsi, Olive és Cortese fordult be az első kanyarba. Gábor jó szokásához híven ismét jól kapta el a rajtot, és előreugrott egészen a 7. helyig. A futam bukással kezdődött, a két Loncin motoron ülő versenyző ismét kiütötte egymást. Az első kör végre Smithnek és Olivenak sikerült némi előnyt összegyűjteniük, mögöttük azonban hatalmas harc folyt. A következő Talma csapattársa alatt elfüstölt a motor, Gadea aki a szezonnyitót megnyerte még a magyarnál is pechesebb volt. Smith szép lassan meglógott, Gábor pedig fokozatosan esett vissza a középmezőnybe. Néhány körrel később Corsi megelőzte Olivét és üldözőbe vette a Polaris Aprilliat hajtó britet, akinek előnye már másodpercekre rúgott. 13 kör volt ekkor még hátra Smith, Corsi, Olive Vazquez, Cortese és Marquez volt a sorrend. Talmácsi a 11. helyen haladt, a listavezető DiMeglio pedig még a pontszerzők között sem volt. Az eső pedig elkezdett szemerkélni. Ezután Smith, majd Vazquez és Marquez is elesett! Látszott, hogy a pálya ilyen gumikkal alkalmatlan a versenyzésre, így piros zászlóval megállították a futamot. A világbajnokság szerint ilyenkor az utolsó teljes kör szabályai szerint ilyenkor a versenyzők az utolsó teljes kör eredményének megfelelően újra felállnak a rajtrácsra, majd egy 5 körös "sprintversenyen" döntenek a pontok sorsáról. Gábor a 11, helyről rajtolhatott, ám látszott, hogy a "vörösfejű" brít elég csúnyán megütötte magát, és a fent említett két spanyol sem tudta vállalni az indulást, saját, illetve motorjaik sérülése miatt. [A spanyolokat mintha átok sújtotta volna ekkortájt, hiszen élmenőjük Pol Espargaro sérülései miatt el sem utazhatott Hollandiába.] Senki nem támasztott nagy elvárást a bajnokkal szemben, hiszen ha a 9 kört végigszenvedte, akkor 5 kör alatt mi változhat. Azt azonban senki sem tudta az itthon lévők közül, hogy az Aspar csapat embereinek sikerült állítani a motoron. Ami azonban a következő 5 körben történt az a magyar motorsport aranykönyvébe való! Na nem a rajt, amit most elrontott, hanem ami azután következett. A rajtot egyébként Corsi kapta el a legjobban, mögötte Smith Olive és Cortese haladt. Gabesz valahol a 8. hely környékén motorozott ám a kör végére Smith megelőzésével sikerült feljönnie az 5. pozícióba. Ezután Cortese és Terol is behódolt a címvédőnek. Olive vezetett, mögötte Corsi és a leggyorsabb kört megfutó magyar haladt. A következő körben a vezető hármas egy lélegzetvételnyi előnyhöz jutott, mivel mögöttük körről körre előzgették egymást. Az első győzelmére hajtó spanyol és a vb címért hajtó Corsi tovább csatázott a vezetésért, Talma, akit időközben már Esteve Rabat szorongatott kivárt. Az utolsó körben Corsinak sikerült megelőznie a spanyolt, ám Gábor kihasználta, hogy riválisai egymásra figyelnek, és mindkettőjük mellett elmotorozott!. Rabat azonban szélárnyékból elment Talma mellé, és úgy tűnt nem lehet mit kezdeni az ifjú spanyollal. Mikor a síkánba is a KTM-es érkezett meg elsőként, már mindenki elkönyvelte első győzelmét, azonban óriásit hibázott, így többen eltudtak menni mellette. A célegyenesben már az Aprillia állt az élen és hibába szorongatták jobbról és balról már nem volt kérdés, hogy Talmácsi Gábor élete legragyogóbb győzelmét aratta! Mind Talma, mind csapata és menedzsere Stefano Favarro öröme pedig kitörülhetetlenül bevésődött azok agyába akik a futamot nézték.
Talmácsi ezután megkezdte felzárkózását, mely során két további remekbe szabott győzelmet aratott. Bár az év végén az indianapolisi versenyen elszenvedett csuklósérülése is hátráltatta az idény végén egy fantasztikus 3. helyet szerzett az összetettben. Bár utólag sopánkodni kár, de ha Valenciában nem hagyja cserben a motorja akkor eggyel előbb végzett volna az év végén. Ezután a nagyszerűen zárult év után léphetett fel Gábor a 250-sek mezőnyébe. De az már egy másik történet.
A legendás futam azóta is megtalálható az interneten, mind a Magyar Televízió, mind pedig az Eurosport közvetítésében.