Modern Hungária - Csók X Csók
Fenyő Miklóst tartom a 80-as évek egyik legautentikusabb hazai előadójának. A Hungária slágert slágerre halmozó jampi korszakával próbálta visszaadni az 50-es, 60-as évek Amerikájának hangulatát. A zenekar feloszlása után szólókarrierbe kezdett, és meghonosította Magyarországon a break illetve a rap műfaját. ezután azonban nagyon nagy kisiklás történt szakmai életében, hiszen újraalakította korábbi sikerzenekarát Modern Hungária néven. Nem tudom kinek volt ez az ötlete, de hogy borzalmas döntés volt, az biztos. A Miki és Bodnár Attila nevével fémjelzett csapat 4 évet élt meg, majd elmerült az idő homályában. Eltűnt az előző korszakra számító rock and roll, és helyét a kor meghatározó zenei irányzata a new wawe vette át. Nagy kár, hogy banda inkább volt a modern Talking halvány másolata, mintsem igazán autonóm new wawe együttes.
Az 1987-es Csók x csók című lemezük címadó dalához forgattak videóklipet, bár ne tették volna. Már maga a dal is a korszakra jellemző együtemű gépzene, és akkor a szöveget még megesem említettem. Azt a szöveget, ami nálam kimeríti a banalitás skáláját. Mi a fenét jelenthet az, hogy Csók x csók a négyzeten, szerelem a végzetem, szerintem semmit csak üres közhelyek pufogtatása. De a videoklip még rá is tesz egy lapáttal: 30 és 40 év feletti emberek játszanak el benne gimnazistákat, akik a refrént olyan mozgással adják elő, melyet Dieter Bohlen is megirigyelt volna tőlük. A klip második fele meg nem több, mint egy imázsfilm a vidámparknak, hogy fel lehet ülni az óriáskerékre, és lehet próbálkozni a céllövöldében. Közben pedig egy veterán autón utaznak, mely egyértelműen azt a hatást kelti, mintha egy régi tinikről szóló filmet látnánk. Bár mondjuk Fenyő tudhatott valamit, hiszen a dalt Bodnár Attila énekli, Miki csak a háttérben vokálozik. Ám mégsem tudok haragudni teljes szívből erre a projectre, mert a szívem mélyén el kell ismernem, hogy van benne valami szeretni valóan gagyi.
Elnézést kérek attól akinek esetleg leszóltam volna a fiatalkorát.