F1: A pénteki versenyzők. akik soha sem szerepeltek futamokon 4. rész

A sorozat utolsó előtti részében a 2012  péntekjein szóhoz jutott pilóták kerülnek sorra. Véleményem szerint még bármelyikük bemutatkozhat a királykategóriában, kivéve Ma Csing-hua-t.

Alexander Rossi 2012-2013 Caterham (2 pénteki edzés)

alex rossi.jpg

Egy esetleges jó 2014-es GP2-es szezonnal könnyen az F1-ben találhatja magát az amerikai versenyző. Amerika amúgy is mindig jó piac az F1-nek, és immár hetedik éve nincsen jenki a mezőnyben.
Első igazán nagy eredményét 2007-ben érte el, amikor első nekifutásra harmadik lett az amerikai Forma BMW-s bajnokságban. 2008-ban már ő volt a sorozat bajnoka, ráadásként pedig megnyerte
a Világdöntőt is. (Olyan versenyzők büszkélkedhetnek hasonló címmel, mint vettel vagy Hülkenberg). 2009-ben immár Európában versenyzett, hogy az International Formua Masters sorozatban pallérozódjon. A sorozat utolsó éve ugyan nem róla szólt, de a 18 éves Rossi három remek győzelmet aratva így is 4. lett összetettben. 2010-ben a GP3-as széria első idényében az ART Grand Prix versenyzőjeként tevékenykedett. Rögtön megnyerte a barcelonai sprintfutamot, és szépen gyűjtögette a dobogós illetve pontszerző helyezéseket. Viszont sokat hibázott is, így aztán nem volt esélye a bajnoki címért harcolni, ismét egy 4. helyet szerzett összetettben. Magyar szálként megjegyezném, hogy ő nyerte a hungaroringi 2. futamot. Ebben az évben Monacóban már belekóstolt a WSR küzdelmeibe, ám csak 2011-re lett állandó tagja a sorozatnak. Álomszerűen indult számára a szezon, hiszen rögtön a szezonnyitó  az ő győzelmével ért véget, majd másnap ismét felállhatott a dobogóra. Gyengébb futamai, valamint rendszeres kiesései miatt azonban nem tudott beleszólni Vergne és Wickens bajnoki címért folytatott küzdelmébe, az év végén riválisai keresztbeverését kihasználva végül azért csak megszerezte a 3. helyet. 2012-nek úgy vágott neki, mint a sorozat egyik legnagyobb esélyese, ám egy monacói dobogón kívül csupa csalódással zárhatta az évet. Hogy ürömébe némi öröm is kerüljön, a Caterham csapat tesztpilótájaként vezethette a csapat egyik autóját a spanyol hétvége pénteki napján. 2013-ra immáron a Caterham védenceként a GP2-be került a csapat fiókistállójához. Az év első versenyhétvégéjén még nem vett részt, majd Bahreinben egy 3. hellyel debütált. Az éve hektikusan sikerült, hiszen akadtak futamok, ahol egyike volt a leggyorsabbaknak, míg máskor még a középmezőnybe sem került be. Az évét végül egy Abu Dhabiban szerzett győzelemmel tette teljessé. Mivel a Caterham tavaly sereghajtó volt a szezon első futamain, így Rossi csak Kanadában vezethette az autót, és Kovalainen volt az aki a szabadedzések döntő többségén vezetett.  2014-ben is ugyanott fog versenyezni, mint tavaly.

Dani Clos 2012 HRT (6 pénteki edzés)

Dani_Clos.jpg

Arra, hogy Dani Clos bemutatkozik F1-es versenyen évről évre kevesebb az esély. Nem azért mert tehetségtelen lenne, hanem mert a GP2-ben egy nagy ígéretnek tűnt, aki előtt megnyílhatnak a kapuk, ám az évek folyamán egyre inkább beleszürkült a mezőnybe. 2006-ban egy szenzáció győzelmi szériával megnyerte az olasz Forma Reanult bajnokságot, valamint az Európa kupában is szépen teljesített, és győzelmeket szerzett., és egyből kikiáltották, hogy lehet belőle akár egy új Alonso is. Ezután következett némi visszaesés, hiszen az F3-as Eurószériában nem tudta hozni a sorozatos jó teljesítményt.  2009-ben a GP2-be került, ám első éve finoman szólva sem sikerült túl emlékezetesre, hiszen sorozatosan hibázott, és csupán az utolsó Portimaoban megrendezett futamon tudott pontot szerezni, igaz akkor dobogóra állhatott. 2010 már sokkal jobban sikerült Dani számára, hiszen a szezon első felében rengeteg dobogós helyet gyűjtött be, és Törökországban futamgyőzelmet is aratott. a szezon második fele viszont inkább a gyengébb futamokról marad számára, így nem tudott harcolni a bajnoki harmadik helyért és meg kellett elégednie a 4. hellyel. Személyes tragédiája számomra abban rejlik, hogy akkor ment ilyen jól a gP2-benm, amikor az F1-es szerződések be lettek betonozva, valamint, hogy még egy évig a gP2-ben kellett maradnia. 2011 csalódást is hozott számára, hiszen két sprintversenyen elkönyvelt 2. helyen kívül nem tudott igazán jól teljesíteni. Viszont annyit már elmondhatunk róla, hogy kisebbfajta történelmet írt, hiszen az ő győzelmével zárult a gP2 ázsiai bajnokságának története.  A HRT azért számolt vele, és ha nem a pénz dominált volna a csapatnál, akkor valószínű, hogy nem Karthekeyant, hanem mondjuk Danit nevezték volna versenyzőnek. Az év során így is hatszor gurulhatott pályára a versenyhétvégéken, valahányszor pénteken. Közben négy futamon részt vett a GP2-ben, de katasztrofális eredményekkel. A másik dolog ami őt sújtotta, hogy a HRT az év végén megszűnt, így az egyetlen hely ahol reálisan esélye lett volna versenyzői üléshez jutni megsemmisült. 2013 első felében nem is talált magának szerződést sehol, majd az év közepén ismét az F1 előszobájában kötött ki. Eredményei itt sem voltak túl biztatóak, de a szezonzáróra összekapta magát, és egy 5. valamint egy 2. helyet szerzett.

 

Ma Quinghua 2012 Virgin 2013 Caterham (5 pénteki edzés)

ma quinkhua.jpgBiztos vagyok benne, hogy nem ő lesz Kína első F1-es versenyzője. Eme tézisemet bizonyítja többek között az, hogy Forma autóval sehol nem ért el számottevő eredményeket, amikor péntekenként próbálkozott, szinte mindig tök utolsó lett, a többiekre szinte semmilyen veszélyt nem jelentett, valamint ama friss tény, hogy a 2014-es szezonban a WTCC-ben folytatja pályafutását.
2005 óta versenyez, többek között kipróbálta magát az A1 GP-ben, a Superleague Formulában, az angol és az olasz F3-as bajnokságban, de sehol nem tudott még csak dobogóra állni. Az egyetlen kivétel a spanyol F3-as kupában. 2011-ben túraautózással próbálkozott, és meg is nyerte hazája bajnokságát . 2012-ben többször is kipróbálhatta magát a Marussiánál öt pénteki edzésen. Eredményeiről sokat elmond, hogy többször maradt el 107 százalékkal a szabadedzést megnyerő pilótától.  2013-ban az első GP2-es hétvégén vezette a Caterham egyik autóját, de egy 21. helynél nem futotta többre. Ebben az évben hazája versenyhétvégéjén szintén Caterhammel próbálkozott pénteken, kevés sikerrel. Kérdés mire megy idén a Citroen egyik pilótájaként a túraautó világbajnokság küzdelmeiben.  Majd az első pár futam eldönti, hogy vajon csak szponzorai, vagy esetleges tehetsége miatt került-e a franciákhoz.

 

 

Címkék: SPORT