F1 2014.: Magyar nagydíj : Néhány gondolat
Immáron kijelenthetjük, hogy a Mercedes legyőzéséhez nem feltétlenül kell, hogy az egyik ezüstnyilat technikai hiba sújtsa. Ma kiderült, hogy "elég" egy kaotikus futam, és ez elég is volt a Red Bull mai győzelméhez. Nyugodtan kimondhatjuk, az elmúlt 4 évben nem láttunk még egy ilyen kiváló magyar futamot, amely nyugodtan pályázhat az év versenye elismerésre is. Természetes, hogy akadtak körök, amelyekre az izgalom aláhagyott, de azon időszakok, amelyekben izgalmakat tapasztaltunk felértek néhány adrenalinbombával. Az F1 mindenható ura még azzal poénkodott a kezdés előtt, hogy ők rendelték az esőt az izgalmak miatt, és bár ez nettó hülyéskedés, mégis az eső volt a vízválasztó. Nyugodtan mondhatjuk tegnaphoz képest minden a feje tetejére állt. Idén, amikor maximum a két Mercedesnek és Ricciardonak volt esélye győzni, végre egy olyan futamot láthattunk, amelyet 4 versenyző is nyugodtan megnyerhetett volna.
Rosberg remekül kezdett és úgy tűnt, a végleg VB aspiránssá érő pilótát nem is nagyon tudják majd megszorítani, a szemerkélő esőben. Ám ekkor a csapadék megszűnt, bejött a biztonsági autó, és kezdődhetett minden előröl. A Mecedes taktikája pedig, amely idáig oly hibátlanul működött, most nem érvényesült, és nyugodtan mondhatjuk ez lett a német pilóta veszte. Az azért mindenesetre intő jel, hogy az utolsó körökben, szinte lehetetlen helyzetből hozta vissza Rosberg a dobogó esélyét. Vettel versenye a pördüléssel, és az ezután következő kiállással pecsételődött meg, holott a címvédő már-már titkos favoritnak számított. Hamilton egy vadonatúj autóval és nem sok reménynél várhatta a startot, hogy aztán az első körben tovább csökkentse esélyeit. És mégis p lett a verseny nagy hőse, ma ő volt a szerencse fia, akinek a körülmények kedveztek, hiszen a jó taktikának, valamint a bivalyerős Mercedesnek köszönhetően 21 jött fel, amely rekordnak számít. Személy szerint nekem az utolsó körökig motoszkált a fejemben, hogy be fogja húzni a futamot, és véghezviszi a XXi. századi sport egyik legnagyobb csodáját. Jól mentek a Ferrarik, hiszen Kimi a blamázzsal felérő időmérő után kissé megtalálta régi önmagát és 6.-ként zárt, ám Alonso így is elhomályosította őt. Kerek-perec kijelentem, hogy a 90-es évek óta nem volt még ilyen rossz autója a Ferrarinak, mint az idei. A tradicionális csapat immáron 14 hónapja győzelem nélkül áll, és idén is kevés a sanszuk a sikerre. Alonso mégis valamifajta emberfeletti produkciót nyújtott és némi szerencsével az élre is küzdötte magát. Ám valószínűleg a spanyol bajnok, aki 2003-ban itt aratta első sikerét is érezte, hogy nem fog sikerülni a csoda. A Ferrarinál mégis győzelemmel felérő eredménynek számít ez a második helyezés. A győztes Daniel Ricciardo teljesítményéről viszont csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Ma délután az ausztrál pilóta bizonyította, hogy nem kifutott eredmény volt az a kanadai siker és ő maga világklasszissá érett. Ugyan a konstruktőri bajnokság már rég eldőlt, de ez a győzelem egy elképesztő fegyvertény lehet majd a Red Bull számára. A többiekről néhány szóban: A Williams pilóták beleszürkültek a mezőnybe, hasonlóan a futamot vezető Buttonhoz. Vergne stabil teljesítménye már megszokott, a Sauber első pontja pedig 9 tizeden múlott, ez mindenképpen pozitív jel a svájciak számára. A Marussiák ezúttal nem tudtak pontot csípni a kaotikusságban Tragikus hétvégét zárt viszont a Caterham, ahol mindkét pilóta búcsúzott, hasonlóan a Force Indiához. A legnagyobb különbség azonban az, hogy az idáig stabil indiai csapat pilótái egymást is veszélybe sodorták, nem is beszélve Perez borzalmas balesetéről, amely Ericsonéhoz hasonló körülmények között történt.
Túl sok mindent nem igazán lehet levonni az erőviszonyokat illetően, annyi azonban bizonyos, hogy a Mercedesnél el kell gondolkodni a ma történt eseményeken, valamint a két versenyző között ismét fellángoló ellentétekről. A bajnokság most 4 hetes pihenőre megy, hogy aztán Spaban bőgjenek fel legközelebb a motorok. remélem hasonlóan izgalmas körülmények között.