DTM 2014.: Zandvoort: Néhány gondolat
Minden szurkoló álma, és minden csapatvezető valamint pilóta rémálma egy olyan futam, amit ma Hollandiában futottak a Német túraautó bajnokság pilótái.
Jómagam egy bő évtizede követem a sorozatot, de egy kezemen megtudnám számolni, hány ehhez hasonló futamot láttam. Sokszor tűnik elcsépeltnek, ha egy futamról azt mondjuk, hogy kaotikus volt, ám most ez a jelző mindképpen megállja a helyt. Minimum három olyan pilóta akadt a mezőnyben aki nyerhetett volna, hogy aztán a káosz egy negyediket hozzon ki győztesen.
Az elmúlt futamokon sorra hibázó, és a bajnoki címre való esélyét már rég elveszítő Mattias Ekström győzelmére aligha lehetett számtanai, tekintve, hogy a kétszeres bajnok csak a mezőny közepéről várhatta a startot. A svéd pilóta ráadásul a keményebb gumikeverékkel startolt, így sorra bukta a pozíciókat az első körökben, tovább csökkentve amúgy is szerény reményeit. Ha egy F1-es példához kellene hasonlítanom Ekström mai produkcióját, akkor lelki szemeim előtt Jenson Button 2010-es kínai sikere jelenik meg, amikor a többiektől teljesen eltérő gumival csak csúszkált az első körökben, hogy aztán simán megnyerje a futamot. Hatalmas különbség azonban, hogy még Button sikerét az eső, addig Ekström elsőségét a balesetek, valamint a Safty Car többszöri beküldése segítette, Idejét sem tudom, hogy a Nascar versenyeket leszámítva mikor láttam olyan autóversenyt, hogy a biztonsági autó 4 alkalommal is a pályára guruljon. Szinte körönként történtek koccanások, balesetek, kilökések. Ennek okát abban látom, hogy a bajnoki cím eldőlt az előző fordulóban, és a pilótákról lekerült a teher, hogy vigyázni kell az autóra, így talán még nagyobb elánnal vetették bele magukat a küzdelembe.
A pilóták teljesítményéért tisztelet jár, ám ez nem mondható el a versenyfelügyelőkről, akik roppant következetlen módon irányították a futamot. Már-már amatőr módon, ha az elején úgy tűnt, hogy preferálják a kemény versenyzést, akkor miért kellett például Spenglert megbüntetni egy teljesen ártatlan szituációért.
Ekström győzelme egyébként azt is jelentette, hogy az Audi egy év után futamot nyert, és immáron Dr. Ulriich alakulata sem zárja eredménytelenül az évet. A "körgyűrűsök, még mindig harcban vannak a csapatbajnoki címért, ám kissé groteszkül vette ki magát, hogy a 10 éve legjobb szezonját futó Mercedes már három győzelmet is fel tudott mutatni velük szemben.
Az immár bajnok Marco Wittman nyerhetett is volna,. ám nem tudta tartani a ma sebezhetetlen Ekström tempóját, így aztán a második hely a legtöbb amit kihozhatott a hétvégéből. Martin Tomczyk jött be harmadiknak, és 2011-es bajnok végre újra régi formáját mutatta, több, mint 2 év után állhatott újra pódiumra.
Eduardo Mortara 4. helye is felér egy győzelemmel, az Audi olasz pilótája a mezőny végéről jött fel az előkelő pozícióba, ő volt az aki profitált a biztonsági autós periódusokból. Christian Vietoris az új fejlesztésű Mercedesszel lett az ötödik, a bajnokság harmadik helyére hajtó pilóta csupán a futam végére talált magára, addigra viszont már kissé megtört autója is hátráltatta.
A további pontszerzők sorrendje: Martin, Wehrlein, Wickens, Scheider és Hand.
Ha Mortara volt az aki uralta a káoszt, akkor Mike Rockenfeller volt az aki áldozatuk esett a körülményeknek. "Rocky" sokáig vezette a futamot, ám a legrosszabb pillanatban kellett kereket cserélnie, így még a pontszerzésről is lemaradt. A címvédő nemcsak az elszalasztott dobogó vagy győzelem miatt szomorkodhat, hanem amiatt is, hogy immáron minden esélye elillant az összetett második pozíciójára.
Mivel a kínai futamot törölték, így a következő hockenheimi futam egyben a szezon zárását is jelenti. Most már csak a gyártók bajnoki címe nem dőlt el, ám meglepő lenne, ha az Audi érne fel a csúcsra. A bajnoki második és harmadik hely viszont olyannyira nyitott, hogy hat pilótának is potenciális esélye van az összetett dobogón végezni.
Október 19-én kiderül.