Borsodi reklám

Bő 8-9 évvel ezelőtt futott ez a hirdetés, amelynél kevés aljasabb készült az évek folyamán. Láttunk már példákat olyan reklámokra, amelyek sárba tiportál a nőket, a férfiak hozzáértését, esetleg gyerekeket állítottak be komplett idiótának, ám ilyennel még nem találkoztam. Ez a reklám nem a párkapcsolatot tiporja sárba, hanem egyszersmind a házasság intézményét is.
Már maga a reklám eleje is hülyeség, mert őszintén, hány olyan esküvő van, ahol a nők fürdős kurva módjára visonganak a csokor eldobása után. Szerintem elhanyagolható mennyiségű, én  legalább is nem voltam még ilyen esküvőn. És különben is ki az a barom aki az alapján veszi el a barátnőjét, hogy az elkapott egy nyomorult virágcsokrot? Ennek az egész műveletnek mi értelme van? Nem a kölcsönös szerelem, és az együtt töltött évek alapján mondják ki a boldogító igent, hanem mert a nő elkapott egy nyomorult gazt? Ezt maximum a hollywoodi filmek ültették bele a primitívebb nézőik agyába.  (Vagy néhány idióta népszokás.)
A reklám tele van elidegenítő szereplőkkel.  Már maga a fickó, aki a házasság miatt aggódik is roppant visszataszító jellemre vall. Attól tart, hogy a nője elkapja a csokrot és ezáltal meg kell majd házasodnia.  A felsoroltakon túl két dolog: Ha ennyire viszolyog attól, hogy leéljen egy életet az aktuális nőjével, akkor tegye lapátra, vagy mondja meg neki, hogy "Drágám én még nem állok készen a házasságra." (Bár mondjuk reklámoktól az ilyen reklámokban értelmet keresni olyan, mint 5 éveseket megkérni, hogy írják meg a fizika leckéjét a bátyjuknak.) És különben is nincs olyan épelméjű férfi aki arra kéri a haverjait, hogy teperjék földre a párját, valószínűsíthetően kisebb sérüléseket okozva annak.  Mit félt ez az embernek nevezett véglény? Hogy elmaradnak majd a közös piálások, bulik azáltal, hogy ő megházasodik? Tudtommal a házasság konszenzusokon alapszik.  Ezzel mit ért el a csávó, valószínűleg annyit, hogy a nő kidobta, mint macskát szarni a haverjait meg valószínű feljelentették könnyű testi sértés miatt. A főszereplő kvázi azt ünnepli, hogy ép most szúra el az esélyét a nőnél.
A reklám utolsó 20 másodperce pedig piedesztálra emeli a mélyproliságot és a dilettantizmust. Ezek a gyökerek így ünneplik a számukra feltehetően sötét jövőjüket.   Ha ez az élet habos oldala, akkor inkább nem kérek belőle, egy sört viszont elfogadnék. :)

Címkék: REKLÁM