Legrosszabb reklámok: Embert ölni "poénos"

Eleget ekéztem már a UPC Magyarország hirdetéseit a cikksorozatban, úgy gondoltam ideje kitérni a cég legnagyobb hazai riválisára is. Úgy tűnik a Digi immáron nemcsak a tv csatornák számában vagy az általuk kínált internet szolgáltatás gyorsaságában konkurál a UPC-vel, hanem a hirdetéseik „minőségében” is. Ami Boxi az egyiknek, az Péter a másiknak.


Péter már egy korábbi reklámban is feltűnt reprezentálva a DigiNet sebességét, azzal, hogy simán lehagyott egy repülőgépet. Az a hirdetés sem volt éppen a reklámgyártás aranylapjaira kívánkozó fél perc, de az csupán egy infantilis baromságnak tűnt a mostanihoz képest. Ez a reklám már nemcsak, hogy szánalmas, de mélységesen emberalatti is.

Az első 40 másodperccel nincs is különösebb baj, ugyanazt az óvodásoknak szóló színvonalat képviseli, mint a hirdető korábbi agymenései, ám az utolsó 20 másodperc szerintem történelmi jelentőségű. A reklámspot elején láthatjuk, ahogy valaki a magyarországi vidékről elképzelte, hogy is nézhetett ki az amerikai vadnyugat, nem éltem abban a korban, de biztos, hogy például Clint Eastwood Nincs bocsánat című filmjének karakterei (beleértve a nőt is,) ezerszer hitelesebben ábrázolták a vadnyugat antihőseit, mint a készítők. Ez leginkább egy John Wayne vagy Ronald Reagan filmekre hajazó mítosz (a pisztolypörgető jól öltözött cowboyok világáról) klónjának lett a klónja, de még így is körülbelül annyira komolyan vehető, mint a Manitu bocskora Sergio Leone filmjeihez képest. De ez még nem jelent problémát.

A vége ugyanis az, hogy Péter vigyorgó arccal megfordítja a golyót, és örökre elnémítja ellenségét. Ez valami hihetetlenül gyomorforgató hirdetés, most tényleg azon kellene röhögnöm, hogy ott egy pszichopata állat elvette a másik életét? Mit képzeltek magukról a készítők, hogy bárki viccesnek fogja találni, hogy elvették valakinek az életét? És a harmadik kérdés: Mi jöhet ezután? Tömeggyilkosokkal fognak üdítőt reklámozni? Világvégével próbálnak televíziót eladni? Nemi erőszakkal próbálnak tampont árusítani? Ilyen mocsokságok után már nem vagyok biztos semmiben, pláne a reklámszakemberek (legalábbis a reklám készítőinek) gerincének létezésében.
Mélységes megvetésem a DigiNet 1000-nek.

Címkék: REKLÁM