F1 2015: Magyar nagydíj: Néhány gondolat

Imádom visszanézni a régebbi futamokat, és bár roppant szórakoztató előkapni egy felvételt mondjuk 1998-ból,.2003-ból vagy éppen 1989-ből, mégsem tudok múltba révedő nosztalgiával gondolni arra, hogy „bezzeg régen mennyivel jobb volt az F1.” Régen is voltak dögunalmas futamok, így aztán hiába csapnivaló a jelenlegi idény nem tudom azt mondani, hogy soha többé nem nézek meg egyetlen versenyt sem.  Annyi azonban bizonyos, hogy az idei évben tapasztalható unalom képes érdektelenné tenni az embert egy bizonyos mértékben, hiszen a szezonnyitót csak azért néztem élőben, mert véget ért a vele egy idősávban lévő bokszmeccs, a spanyol futam alatt női focit, a monacói alatt bajnoki ünneplést, az osztrák verseny alatt pedig kosárlabdadöntőt néztem ahelyett, hogy Rosbergéket figyeltem volna. (Mindhárom a Bayern Münchennel volt kapcsolatos.)
1998 óta először sikerült eljutnom arra a pontra, hogy ha valami érdekesebb van, akkor a futamot ráérek megnézni az M2-n is. A brit nagydíjon aztán hála az égnek (esős futam volt) láthattunk valami izgalmat is, és néhány pikalantra meg is csillant az a sportág, amit annyira szeretünk. A magyar futam pedig visszaadta a hitemet az egész F1-be.

Nem csak azt mondom, hogy az év legjobb futama volt az idei hungaroringi száguldás, de azt hiszem minden idők 5 legjobb magyar nagydíjának egyikét láttuk. Csak a futamon történtekkel meg lehetne tölteni  Már maga a rajt és az első körök is a klasszikus időket idézték, Vettel és Raikkönen véghezvitték az év legnagyobb rajtját, megetetvén a két Mercedest.  Hamilton hibája után haladtunk a kettős Ferrari győzelem felé, mikor a finn autója elromlott, ráadásul Hülkenberg balesete miatt még a biztonsági autót is a pályára küldték. Innentől kezdve minimum 5 potenciális esélyese volt a futamnak: Vettel vezetett, Rosberg és Ricciardo azért csatáztak, hogy ki legyen az, aki először támadhatja a német világbajnokot, a feléledő Hamilton tempója pedig alapjában potenciális veszélyforrást hordozott magában. A címvédőt aztán megbüntették egy ütközés miatt, Rosberg defektet kapott, Ricciardonak a bokszba kellett hajtania, s így Vettel végül a körülményekhez képest teljesen simán nyerhette élete első magyar nagydíját.

Tudtuk, hogy a Hungaroring képes felforgatni az erősorrendet, de erre amit láttunk még csak számítani sem lehetett.  Vettel ismét bizonyította klasszisát, és egy nagyszerű győzelmet aratott, úgy, hogy bár nem tudták megelőzni, a potenciális veszély mindig ott volt a közelében. A német bajnokon kívül aki még leginkább tudta uralni a káoszt a Danil Kvjat volt: Az orosz tehetség fantasztikus versenyben szerezte meg élete első dobogóját, úgy, hogy már a tavaly is rá jellemző stabilitással vezette végig a futamot. Ricciardo dobogójának köszönhetően a Red Bull hozta el a legtöbb dobogót a Ringről, a tavalyi győztes jogosan érezheti úgy, hogy pontokat hagyott a mai hétvégében. Max Verstappen dobogóról való leszorításával nem kaptuk meg a választ, hogy „Jos The Boss” fia mit ihatott volna a pódiumon, ám a Torro Rosso tehetségén már most látni lehet, hogy többre hivatott, mint  közönségkedvenc édesapja.  A verseny hőse a szememben egyértelműen Fernando Alonso: A spanyol fenomén egy olyan autót hozott be az ötödik helyre, ami tegnap még megadta magát, és a mezőny 65 százalékának terelgetése alatt a legjobb 12-be se kerülne be. Hamilton a világ mázlistája, ezt ki merem jelenteni: 2008-ban mikor defektet kapott, legnagyobb riválisa alatt elfüstölt a motor, most mikor élete talán legrosszabb magyar nagydíját teljesítette, a riválisának kilyukadt a kereke, így aztán Rosberghez képest így is előnyben zárta a hétvégét. A német pilóta simán dobogós lehetett volna, ha bír a vérével, ám a defekt után nem tudta megelőzni a stabilan vezető Grosjeant, így kezd elillanni a VB címről szövögetett álma. (Azért ne temessük.) Button 9. helye szintén szép eredmény,  az általam fokozatosan szidott Mclaren Hondával, remélhetőleg ezek után elindul a csapat, és a két kiváló pilóta is felfelé. A pontszerzők sorát végül Marcus Ericsson zárta. Pocsék hétvégét zárt a Williams: Massa és a defekttel küzdő Bottas ugyanis teljesen beleszürkült a mezőnybe, s ezúttal bizony maximum az ötödik erőt képviselhették a mezőnyben, tempójuk alapján. Hülkenberg balesete „méltó” zárlata volt a Force India hétvégéjének is, hiszen Perez is idő előtt szállt ki, valamint második alkalommal ment gallyra az egyik autó a konkrét semmitől. Pastor Maldonadora is érdemes kitérni, hiszen a verseny hőse nem kevesebb, mint három büntetést kapott, így aztán minden esélye elszállt a pontszerzésre. Roberto Mehi mondhatta magát az utolsó célba érőnek, a Manor  azonban nem dicsekedhet két beérkezéssel, mivel Stevens az utolsó körökben a verseny feladására kényszerült.

 

Óriási élményt nyújtott a 30. magyar nagydíj, azt hiszem a pilótáknak méltóképpen sikerült adózniuk Jules Bianchi emléke előtt. (Ez egyesekről nem mondható el, nyilvánvalóan mindenki tudja miről beszélek.)

 A bajnokságot Hamilton vezeti 21 ponttal Rosberg, és 42 egységgel Vettel előtt. A Mercedes előnye ugyan picit csökkent, de fórjuk még mindig tetemesnek mondható a Ferrarival szemben. A bajnokság 4 hét múlva Belgiumban folytatódik. A magyar nagydíj számára pedig jöhet az újabb 30 év.


Címkék: SPORT