F1: A pénteki versenyzők. akik soha sem szerepeltek futamokon 5. rész
A sorozat utolsó részében a 2013-ban lehetőséget kapó tesztpilótákról lesz szó.
James Calado 2013 Force India (5 pénteki edzés)Hibába nagy tehetség, kérdés, hogy valaha átlép -e azon a bizonyos kapun, hiszen immár 25. életévét tapossa. Viszonylag korán kezdett együléses autókkal versenyezni, de már 2008-es szárnypróbálgatásai során sem okozott csalódást. Az első bajnokság amelyben versenyzett a brit Forma Renault sorozat volt, és rögtön első évében dobogókkal és egy győzelemmel hívta fel magára a figyelmet. Az évad végén megnyerten a sorozat téli szériáját, majd Portugáliában hasonló időpontban rendezett sorozatban sem talált legyőzőre. 2009-re maradt a bajnokságban, ám hiába aratott mindenkinél több győzelmet, sok hibája miatt elbukta a bajnoki címet. 2010-ben már hazája F3-as bajnokságában vezetett, és meglehetősen hamar ráérzett az új szériára. A kezdeti botladozások után folyamatosan pontszerző volt, ám itt is meg kellett elégednie a második hellyel, hiszen a rekordokat döntögető Vergne ellen nem volt seélye küzdeni. 2011-ben immár a GP3-ban találkozhattunk vele, ahol a Lotus aRT csapatnál kapott lehetőséget. a kategória eddigi legizgalmasabb idényében elsőre úgy tűnt, hogy kemény dió lesz számára a feljebb lépés, hiszen az első futamokon csupán egy 2. hely állt a neve mellett. Ezután azonban rakétasebességgel talált magára, és szinte minden futamot az első 6 között fejezett be. Valenciában aratott győzelme mellett mindenképpen emlékezetes, hogy volt olyan időszak amikor egyhuzamban négy dobogós helyezést szerzett. Kiegyensúlyozottságának meglett az az eredménye, hogy az utolsó futamig harcolt Bottassal a bajnoki elsőségért, ám Monzában mindketten hibáztak. Természetszerűleg fellépett a GP2-be, és gyorsaságával mindenkit meglepett. Rögtön megnyerte a maláj sprintversenyt, majd néhány gyengébb futamot kivéve mindig a pontszerző helyek valamelyikén végzett. Németországban ismét győzött, majd Belgiumban tanúsított remeklése után már sokan a bajnokság egyik favoritját látták benne. Korán tették, mivel az utolsó 4 futam katasztrofális eredményekkel ért véget számára, így meg kellett elégednie az 5. hellyel. Másodévesként hasonló tendenciát mutatott a teljesítménye, hiszen tavaly is két győzelmet aratott, és a pontszerző helyeket is hasonló arányban gyűjtötte. Abu Dhabiban megnyerte a szezonzáró sprintversenyt, így végül feljött a bajnoki táblázat harmadik helyére. Ebben az évben az olasz nagydíjtól fogva öt alkalommal vezethette a Force india versenyautóját valamelyik pénteki edzésen. Neve felmerült, mint a csapat egyik lehetséges pikótája a 2014-es évre, ám végül nem ő lett a befutó. Egyenlőre még nem tudni hol versenyez idén.
Rodolfo Gonzalez 2014 Marussia (8 pénteki edzés)
Ha választanom kéne, hogy a venezuelai pilóta elért eredményei, vagy gazdag szponzorai miatt kaphatott lehetőséget a 2013-as év 8 pénteki edzésén, nem kérdés. hogy utóbbira voksolok. nagy Britanniában kezdett versenyezni, ám sem a Formula Renault sorozatban, sem a Forma Fordban nem ért el számottevő eredményeket. 2006-ban aztán a brit F3-as szériában kapott leehetőséget, és megnyerte a Natinal Class osztályt. 2007-ben is az F3-ban maradt, de egy dobogón és néhány pontszerzésen kívül nem túl sokat tett le az asztalra. 2008 és 2009 között az F3 eurószériában versenyzett, és második évében egy győzelemmel az 5. helyen végzett. még ebben az évben debütált a GP2-ben és a következő évtől állandó résztvevője lett a sorozatnak. Hiába versenyzett azonban olyan futamgyőzelmes csapatoknál, mint az Ardeen vagy a Caterham, három év alatt mindössze 10 pontot sikerült összekaparnia, az egyetlen pozitívum az, hogy honfitársaival ellentétben utolsó évében rendre célba hozta autóját. 2013-ban immár a Marussiánál dolgozott harmadik számú versenyzőként, és az év többször vezethette a csapat autóját péntekenként, általában felejthető eredményekkel .2014-ben ugyanezen szerepkörben segíti a csapatot.