WTCC 2014.: Magyarország: Néhány gondolat
Bár ma már Szlovákiában köröznek Norbiék és eltelt 5 nap a vasárnapi események óta, még mindig a hungaroringi történések hatása alatt vagyok. Bár idén nem látogattunk el annyian, mint mondjuk tavaly mégis szinte tuti biztos, hogy idén is a magyar volt leglátogatottabb futam. Bár Michelisz számára sajnos az élet által elvett lehetőségekről marad emlékezetes negyedik hazai fellépése, mégis egy szavunk sem lehet a magyar klasszis teljesítményére. A Zengő Motorsport versenyzője küzdésből ismét jelesre vizsgázott.
A hétvége előtt biztos volt, hogy a Citorenek 60 kilogramm pluszsúllyal kezdhetik a magyarországi körözgetést. A teszten a Hondák voltak a leggyorsabbak, ám ez mindenki számára biztos volt, hogy a francia márka pilótái még nem mutattak be mindent. A Q1 Lopez részsikerével zárult, őt szorosan Muller és Michelisz követte. Mikor azonban már kezdtünk reménykedni, hogy újra régi fényévben tündökölhet Norbi és Kochi San kettőse, a sors kegyetlen tréfát űzött. Norbi autójában ugyanis eltört egy lengőkar, így a magyar pilóta sajnos egy kört sem tudott megtenni a Q2-ben. Az utolsó Superpole rendszerű szakaszba végül a három Citroen és a két gyári Honda jutott be. Azokra a felvetésekre, hogy le lehet győzni Mulleréket, jött a csattanós válasz, hiszen papírformaszerűen kisajátították az első három rajtkockát. Az edzés után Borkovicot megbüntették, a szerb óriásnak így le kellett mondania a második futambeli polejáról és mehetett a rajtrács végére. A büntetésnek köszönhetően Michelisz előrelépett a 11. starthelyre.
Ha igazán őszinte és objektív akarok maradni, akkor azt kell mondjam, hogy nem ez volt az a két futam, ahol lerágtam a körmömet. Viszont, ha valami, hát a hideg idő ellenére is karneváli hangulat kompenzálta az eseménytelenséget, és egy életre szóló élménnyé varázsolta a vasárnapomat. A rajt után Mulelr és Lopez remekül jött el, Loeb azonban visszaesett, elment mellette Monteiro, Bennani és Tarquini majd nem sokkal később még valaki. Ez a vaalaki legnagyobb 9örömünkre Michelisz Norbi volt, aki fergeteges rajtjának köszönhetően egészen a 6. pozícióig jött fel. Maga a kép, ahogy Norbi az addig legyőzhetetlen francia márka pilótája előtt van kisebbfajta hangrobbanást idézett elő a Ringen. Néhány körig úgy tűnt, hogy norbi felzárkózhat márkatársaira, de végül erre nem került sor, és minden erejével a kilencszeres WRC bajnok tartására kellett összpontosítania. Loeb vesszőfutásán kívül más érdemi előzés nem is igazán történt a pontszerzők között, egyedül Chilton esett vissza, akinek felnyíló motorháztetejével kellett megküzdenie. A futamot végül Muller nyerte, Lopez békésen bejött másodiknak, Monteiro lett a harmadik, a közönség azonban a 6. helyen beérkező Michelisz Norbertet éltette hosszú percekig. A TC2-eseknél ezúttal Di Sabattino legyőzte Engstlert.
Borkocvic kiválásával Valente örökölt meg az első rajtkockát a második futamon, de a francia valami irtózatosan rosszul startolt. Az élre Morbidelli ugrott, mögötte a szédületesen startoló Monteiro állt, Valente visszaesett. Bennani nem indult a futamon, így Michelisz tulajdonképpen stagnált a 10. pozícióban, az erőszakos Citorenekkel nem tudott mit kezdeni. Muller ezúttal is elment Lopez mellett. A start után mindenki a pozícióját védte, előzés itt sem történt egy-két kivételtől eltekintve. Monteiro végig nyomás alatt tudta tartani Morbidellit, és amikor az olasz hibázott az utolsó körben, még kérdéses volt a győztes kiléte, de végül csak a tényt konstatálhattuk Gianni Morbidelli megszerezte élete első WTCC-s futamgyőzelmét. (8 évvel ezelőtt, mikor alfával versenyzett, már szerzett két második helyet.) A Citroenek előretörését nagyban gátolta Coronel, aki egy szinte nullkilométeres autóval vívott ádáz küzdelmet a címvédő ellen, sikerrel. Chilton jött be hetediknek a kiválóan védekező Tarquini valamint az önmagát csak kereső Loeb előtt. Michelisz Norbert itt is tisztesen helytállt, akadt olyan kör, amikor mindkét előtte végző riválisánál gyorsabb volt, és újabb pontot szerzett. A TC2-es értékelésben helyreállt a világ rendje, hiszen Frantz Engstlert ismét nem tudták legyőzni.
Idén először láttuk, milyen az amikor a Citroen nem tud mit kezdeni a körülményekkel, és nem képesek előzni az aktuális futamon. Kiderült, hogy ők sem legyőzhetetlenek, és az FIA nagy szolgálatot tett a többieknek azzal a 60 kilós ballaszttal. A pilóták közül valószínűleg Muller van jobb helyzetben lélektanilag, hiszen mindkétszer felülmúlta riválisát, most dől el igazán, milyen fából is faragták Lopezt. Az autójához mérten katasztrofális hétvégét záró Loeb viszont valószínűleg maga alatt lehet. Most mindenképpen a Honda számított a második legerősebb márkának, a kiválóan teljesítő Monteiro miatt. Kissé furdalhat bennünket, hogy Michelisz is képes lehetett volna hasonló teljesítményre, ha nem romlik el az autója. Ugyan Chevrolet győzelem született a második futamban, de azt még az érintettek is elismerték, hogy ez nem tükrözi a realitásokat. Mindenesetre a japán és az amerikai gyár nagy csatában lehet a bajnokság második helyéért. A Lada viszont fényévnyi távolságra van mindenkitől. Hiába vannak olyan kiváló pilótáik, mint Huff vagy Thompson, ha egyszerűen normál körülmények között még a Q2-be sincs esélyük bejutni. Az immár négyfős tC-ben a helyzet változatlan Engstler küzd a többiekkel, és egyenlőre Frantz apót nem igazán tudják legyőzni, az első futamban is megcsúszása miatt nem ő nyert.
A vb-t Lopez vezeti 115 ponttal, Muller felzárkózott 10 pont hátrányra, Loeb hátránya azonban már több, mint egy futamgyőzelmi különbség. A gyártóknál a Citoren előnye immár 99 pontnyi.
A bajnokság a Szlovákiaringen folytatódik. már a mai naptól, az időmérőt holnap 14:14-től az Eurosport 2-n, a futamokat vasárnap 12:30 illetve 17:30-tól az Eurosporton láthatják.