Reklám: 3 remek futball ajánló a közelmúltból

Az oldalon általában le s szoktam szólni a reklámokat, mondván, hogy gyerekesek, erőltetettek és hülyeként kezelik a befogadót.  A TV ajánlóknál ugyan szintén nem rózsás, ám mégis egy fokkal jobb a helyzet. Sőt  a sportcsatornák kínálatában néhány minőségi ajánlóra is bukkanhatunk, ha nagyon keresgélünk.

Íme:

Eurosport2. Premier League ajánló 2007/2008

Emlékszem azokra az időkre, mikor nagy megdöbbenést keltett, hogy egy olyan adó kapta meg Európa (akkori) legerősebb bajnokságának a közvetítési jogát, amelyet a fél országban nem lehetett fogni. Amikor aztán már nálunk is nézhető volt az Eurosport második csatornája rá kellett jönnöm, hogy talán itt is van a legjobb helyen a bajnokság, mivel a legmagasabb szintű kommentálás mellett számtalan érdekes magazint is műsorra tűztek a Premier Leagueről.
Hasonlóan magas szintűek voltak az ajánlók is, amelyekkel a közvetítéseket promótálták. Bár nekem a 2009/10-es beharangozó a kedvencem (Fel sem tűnik, ha egy zselézett hajú portugál eligazol.) mivel arról nincs videó, így a hasonlóan kiváló 200762008-as promót osztanám meg.
Angliában terjedt el az a mondás, hogy a futball jóval több, mint élet és halál kérdése, és ez a reklám is ezt próbálja alátámasztani. az ajánló során egy igazi háborúról beszélnek, amelyben három sereg kerekedett felül, akik megosszák a királyságot., és ez is azt hangsúlyozza, hogy itt bizony minden héten háború van! Minden idők egyik legnagyszerűbb futballszezonja méltó ajánlót kapott Csőre Gábor hangja és a Deadly Avenger - We Took Pelham  című szerzeménye pedig csak emeli az "élményt".

Viasat6: Bajnokok Ligája ajánló 2008/2009

Újfent egy olyan csatorna ajánlója következik, amelyet a fél ország nem látott az adott időpontban.
Nem túlzok ha azt mondom, hogy a labdarúgó Bajnokok Ligája az egyetemes sport egyik legnagyobb csúcsa. Európában nincs még egy ilyen mérkőzéssorozat ami fordulóról- fordulóra annyi ember szegezne a képernyő elé, mint a BL.   Ennek a sorozatnak van egy külön atmoszférája, amely egyszerűen leírhatatlan, és ezt ragadta meg a Viasat ebben az ajánlóban.  A videóban a világ legjobb játékosait láthatjuk illetve azt, hogy a futball miféle emóciókat is képes kiváltani az emberekből. Az ajánló alatt nincs semmilyen kommentár, hiszen a képsorok valamint a Take That együttes Rule the world című dala többet mond ezer szónál.

 

Sport TV: Bajnokok Ligája ajánló 2013/2014

A Sport Televízió mindig is kiváló ajánlókat készített, lásd a legújabb NB1-es promóciójukat.
A reklám alapkövetelménye, hogy egy életérzést adjon el a fogyasztónak valamint, hogy próbáljon beindítani benne bizonyos ingereket.  Erre a legjobb példa a nosztalgia behozatala a hirdetésbe. Nem tudok még egy reklámot amely ilyen szinten megfelelne a fenti tézisnek és mégsem tudok rá haragudni egy cseppet sem. Az ok prózai egy olyan számomra kedves dolgot ajánl, mint a BL. És bizony még bennem is aki a reklámok elszaporodása ellen vagyok elindít valami folyamatot, hogy emlékezzek azokra a bizonyos kedd és szerda estékre, amelyeken semmi más nem járt az agyamban, mint az esti szuperrangadó. A kiváló narráció ezúttal is jelen van, Varga Gábor remek orgánuma által.

Címkék: REKLÁM