F1 2014.: Szingapúri nagydíj: Néhány gondolat

2009 után ismét Lewis Hamilton győzelmével ért véget a szingapúri nagydíjhétvége, ám még az a győzelem csupán az egy évvel korábbi bajnok szépségtapaszát jelentette, ez a siker talán mindennél fontosabb a brit klasszisnak.

Hogy mennyire is fontos sikerről van szó, az nem ma derül ki, de lehet, hogy nem is a japán futam után, hanem az idény végén. Hamilton a mai sikerével ugyanis átvette az összetettben a vezetést Rosbergtől, és a lélektani előny, amely Monzában az ő oldalára került, immáron pontokban is megmutatkozik. Nehéz 5 futammal a vége előtt eldönteni, hogy ki az esélyes, ám immáron kijelenthetjük, hogy a siker az ő kezében van. (Na meg a technikáiéban.) Ha azt vizionáljuk, hogy a két Mercedes pilóta a hátralévő futamokon ugyanannyi technikai hibát szenved, akkor is ő az esélyes, mivel Rosberg futamok óta nem tudta normál körülmények között legyőzni csapattársát, akiből csak úgy sugárzik a magabiztosság. 3 pont persze semmi, a német egy győzelemmel megfordíthatja az összetettet, de mégis többet jelenthet, mint azt gondolnánk.
Hamilton idei 7. sikeréhez nem férhetett kétség, a többiek számára már-már traumatizáló fölénnyel vezette végig a verseny, még a biztonsági autó pályára küldése, valamint a tény, hogy ideiglenesen elveszítette a vezető pozícióját sem tudta meglepni. Abszolút uralta a hétvégét, és valószínűnek tartom, hogy Rosberg kiszállása után még tartalékolt is, csakhogy meglegyen a 25 pont.
A sokak által már leírt címvédő Sebastian Vettel az egész futamon remekelt, és megérdemelten jött be másodiknak. A német bajnok volt az aki pár körig tudta tartani Hamiltont, a kiállások után vezetett is, ám reális esélye nem volt arra, hogy negyedszer is ő legyen "Az éjszaka királya." Danel Ricciardo ismét a legtöbbet hozta ki a hétvégéjéből, sajnálhatja, hogy Vettelt nem tudta igazán támadni. A Red Bull versenyhez való hozzáállását viszont nem igazán értem. Ricciardo az a pilóta akinek, még-ha csak szemernyi esélye is van a bajnoki címre, és a (duplapontos szezonzárónak köszönhetően) lőtávolon belül lehet a Mercedesekkel szemben, akár a végsőkig, és mégsem segítették egy pozícióval előrébb. Etikai oldalról persze megmagyarázható, hogy nem szólnak rá arra a pilótára, aki felvitte őket a csúcsra, hogy "Hé Seb, engedd már el Danielt!" A pálya abszolút királyának, Alonsonak ezúttal nem jött össze a dobogó, egyszerűen nem tudta tartani a lépést a Red Bull párosával.  Massa egy teljesen eseménytelen verseny után lett ötödik, mögötte viszont zajlottak az események.  Hogy a futam ne fulladjon teljes érdektelenségbe, arról a hatodik és a tizenegyedik hely között végző pilóták gondoskodtak. Bő egy hónappal ezelőtt nem győztem ajnározni Alonso, Button és Magnussen belgiumi ütközetét, ám az fasorban sem volt a mai utolsó kör csatározásaihoz. Jean Eric Vergne jött be hatodiknak, a Torro Rosso pilótájának még nincs szerződése a következő idényre, ő pedig pályája eddigi legjobb F1-es versenyével mutatta meg, hogy változtatni akar a helyzetén. Az sem hátráltatta, hogy 5 másodperc időbüntetéssel sújtották, utolsó körben tapasztalt gyorsaságának köszönhetően megőrizte pozícióját.  Perez lett a 7., az utolsó körökben több szép előzést is bemutatva. A mexikói pilóta tudja a legjobban kezelni a gumik kopását, és ezt ma ismét bebizonyította.  Kimi Raikkönen tegnap még vidáman ecsetelte, hogy az autója végre megfelelően működött, ma viszont már nem láttuk ezt a bizonyos összhangot.   Hülkenberg gumijai elkoptak, így aztán törvényszerűen pozíciókat veszített.
Némi szerencsével Magnussen szerezte meg a fennmaradó egy pontot, a dán pilótát ismét büntetéssel sújtották, 1 pontja azonban megmentette a Mclarent a szégyentől, vagyis a nulla pontos futamtól.  Rosberg mellett Bottast is a hétvége vesztesei közé sorolhatjuk, a finn versenyző a futam 90 százalékában a pontszerző helyekért csatázott, hogy aztán az utolsó körben hibázzon, és végül üres kézzel távozzon.
A Lotus pilótáinak ezúttal nem volt sansza előrébb végezni, ellentétben a Sauber versenyzőivel, ám mind Gutierezt és Sutilt a technika fosztotta meg a célba érkezés örömétől. A svájci kiscsapat anyagi gondjait csak tetézi, hogy még mindig pont nélkül állnak,  és ez példátlan az istálló 21 éves történelmében.
Az összetettben Hamilton tehát átvette a vezetést, Rosberg következő esélye a visszavágásra október 5-én jöhet Japánban.

Címkék: SPORT